donderdag 24 april 2014

Saint Petersburg in posters

As you probably know by now, I went to Russia in the past Eastern Holliday. We went to see St Petersburg and Moscow. I'm guessing you're probably quite curious to hear all about my trip and I will, of course, write about it, but first I'm going to tease you guys a bit. I don't have time yet to write a decent Saint Petersburg or Moscow post, so today I'll drop some pictures I took of things that caught my eye because they're somewhat interesting from the viewpoint of a graphic design student. Today I'll show the ones I made in Saint Petersburg, Moscow will follow. I think they differ quit a bit, but not in a way that I had expected. The things I photographed in Saint Petersburg are way more "russian" (use of bold typography and functionalist inspired designs) than the things I found in Moscow.

Afgelopen vakantie trok ik naar Rusland, iets wat jullie ondertussen wellicht al weten. Natuurlijk ga ik daar nog uitgebreid over schrijven, maar om jullie wat in spanning te houden (en omdat ik momenteel gewoon geen tijd heb om een deftige reis-post te schrijven), ga ik voor jullie vandaag slechts een tipje van de sluier oplichten. Naast alle toeristische dingen die ik gefotografeerd heb, heb ik de grafisch design student in mij ook wat losgelaten op de stad. Ik heb geprobeerd om posters en andere elementen vast te leggen die mij aanspraken, zowel in Sint Petersburg als Moskou. Volgens mij zit er wel wat verschil op de twee steden. Vandaag toon ik jullie Sint Petersburg, waar mij vooral het gebruik van typografische en functionalistische posters opviel. Hoewel Sint Petersburg de meest Westerse van de twee steden zou zijn, gebruiken ze hier posters die mij erg Russisch leken.

1 opmerking:

  1. Ik vraag mij altijd af wat erop staat. En die chocolade is echt superschoon verpakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.