woensdag 26 maart 2014

Naaien & Stikken Workshop

In February I was invited to the presentation of the Dutch translation of the Great Sewing Bee book. If you're not familiar with the Great British Sewing Bee, you absolutely need to check it out (if you're into sewing and/or British-ness) Together with Elisse and Lieke I took the trip to Tilburg and had a blast. Not only were there food & drinks, but we also got to make a project from the book. It was a very nice day, with lots of sewing and chatting with fellow bloggers. At the end of the day I had a brand new kitchen apron and we got also got to take the book home with us. I'm hoping I'll be able to start one of the projects soon.

Als blogger uitgenodigd worden naar worshops, het is een van de fijnere zaken die we al een mogen meemaken. Eind februari was ik bij de gelukkigen die naar de Naaien & Stikken workshop van Tirion Creatief mocht gaan. Samen met Elisse en Lieke trok ik enthousiast richting Tilburg.

De workshop ging door bij Textielstad in Tilburg, die hun winkelruimte voor ons beschikbaar stelde. Textielstad was trouwens een behoorlijk interessante ontdekking. Ze hebben een uitgebreide collectie stoffen en daarnaast hebben ze nog eens ieder mogelijk hulpmiddel, dat je als naaister nodig kan hebben, beschikbaar. Ik hoop dat ik ooit nog eens een uitstapje naar daar kan doen (met een gevulde portemonnee bij de hand), maar gelukkig hebben ze ook een webwinkel.

We werden verwelkomt door het team van Tirion Creatief en kregen een beetje uitleg over het boek waarrond de hele middag was opgebouwd: Naaien & Stikken. Naaien en Stikken is eigenlijk het boek dat bij het geweldige programma The Great British Sewing Bee hoort. In het programma gaat men op zoek naar de beste naaister (of naaier) van het VK. Wie trouwen het eerste seizoen van de reeks bekeken heeft (zeker doen!) zal hier en daar een patroontje uit de reeks herkennen.

Tijdens de workshop mochten we een keukenschort maken, iets wat ik nog niet had en dus zeker van pas gaat komen. Tussendoor werden we ook nog getrakteerd op een gezellige babbel met onze medebloggers. 's Avonds hoefde er niemand met lege handen naar huis, want naast een splinternieuwe schort kregen we ook allemaal nog een gevulde goodiebag mee, waarin we het Naaien en Stikken boek ook terugvonden. Nu nog de tijd vinden om eens een paar van de geweldige projectjes die erin staan (dat bloesje! dat kleedje!) te maken. :)

Wie benieuwd geworden is naar het boek, kan hieronder alvast een voorproefje vinden. Op de Facebookpagina van Tirion Creatief loopt er trouwens nog een wedstrijd, waarbij je je leukste creatie moet insturen om kans te maken op een splinternieuwe naaimachine van Janome! De actie loopt nog tot en met 25 april.

Naaien & Stikken is geschreven door Tessa Evelegh en kost €24,99.

5 opmerkingen:

  1. Oeh, nog steeds een beetje jaloers dat ik er niet was! Het ziet er een mooi boek uit alleszins. Als ik nog eens naar de boekhandel ga, ga ik er toch eens in bladeren :) Ook al heb ik nog een paar ongebruikte patronenboeken liggen, ahum...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Heb er hier ook nog een paar liggen (oa eentje die al sinds September op een review wacht :s), maar een nieuw boek ik gewoon altijd leuk. ^-^

      Verwijderen
  2. Amai, dat werd ook wel een beetje tijd om te delen Eline, hihi! Ik wil echt zo graag dat bloesje maken! Ben er nog niet aan toe gekomen helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha 'k weet het, maar ik heb totaal geen tijd meer gehad de laatste weken...

      Verwijderen
    2. Ik moet er het ook nog online zetten. Maar het is zo druk-druk-druk. Volgende week zal ie eraan komen.

      De jurk staat ook op mijn te naaien lijstje, maar eerst mijn pavot vest :)

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.