donderdag 27 maart 2014

Russia, baby!

Yes, I'm going to Russia! I'm very excited (even though I aware of the current political situation), since this will probably be my most exotic trip until now. I now fairly little of the Russian city's I'm going to visit, or about the people or their traditions. I only know they don't really like rainbow coloured things and freedom of speech isn't what it is in Belgium. I think visiting this strange country (it seems so far away, and yet it's still on the same continent, for a little part anyway) will be a very interesting experience.

If you have any experience with travelling to Russia (or living there), please let me know, I would like to be, at least a little bit, informed by the time my plane leaves this little country.

Binnenkort trek ik met het Vriendje en een paar maten naar het verre Rusland! Rusland klinkt in mijn oren nog altijd behoorlijk exotisch. Het is zo een land waarvan je wel regelmatig iets hoort, of waar iedereen wel een mening over heeft (zeker met het huidige politieke klimaat), maar waar volgens mij weinig mensen echt iets van weten. Zelf ben ik ook nog erg onbekend met Rusland, ik heb geen idee hoe de mensen er gaan zijn, of het eten er echt heel anders is dan hier of wat er precies allemaal te zien is. Volgens mij gaat het alleszins een heel interessante ervaring zijn!

Ik wil natuurlijk graag wel al iets weten tegen de tijd dat mijn vliegtuig ginder land (in het grootste land ter wereld!) en ben dus benieuwd naar jullie ervaringen. Is er iemand die al eens naar Rusland geweest heeft en tips heeft? Of iemand die via via een paar must sees of interessant plekjes weet? Ik hoor het graag!

5 opmerkingen:

  1. Vraag eens aan Olga van Wassupbrothers of ze je wat tips kan geven? Echt een supervriendelijke vrouw, en ze woont in Moskou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rusland lijkt me zo geweldig! Daar wil ik ook op een dag naartoe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat tof dat je daarheen gaat! Het lijkt me inderdaad in meerdere opzichten een bijzonder land. Wat tips betreft: ik weet niet hoe bekend Jelle Brandt Corstius in Belgiƫ is? Hij heeft in Rusland gewoond en daar veel over geschreven en documentaires over gemaakt! Op wikipedia staat een lijstje met boeken en docu's: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Brandt_Corstius

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende Jelle Brandt Corstius niet; maar ik ga hem (en zijn docu's) zeker eens opzoeken. Merci voor de tip. :)

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.