donderdag 22 januari 2015

Zes boeken waar ik naar uitkijk in 2015

In 2015 verschijnen er een hoop nieuwe boeken. De meeste daarvan zijn nog nobele onbekenden die misschien mijn pad gaan kruisen, maar sommigen staan nu al op mijn "te lezen" lijst voor 2015. Omdat het vervolg beoeken zijn in geweldige series of omdat ik een vorig boek van een bepaald schrijv(st)er las en gigantisch uitkijk naar het volgende boek.

1. Fairest + 2. Winter

In 2015 komt Marissa Meyer uit met twee nieuwe boeken in de Lunar Chronicles serie en ik kijken enorm uit naar beide. Om te beginnen krijgen we Fairest, een tussenboek tussen de eerste drie boeken uit de Lunar Chronicles en nummertje vier die later dit jaar uitkomt. In Fairest krijgt Queen Levana een hoofdrol, wat op zich wel cool is, want hoe vaak krijgt de slechterik uit een fantasy serie 250 pagina's alleen aan hun gewijd? Nummer vier in de reeks komt normaal in het najaar uit en heet Winter, een boek waarin Cinder & Snow White een rol inspelen en de maan. So excited!

Verschijnt: Fairest komt in februari 2015 uit, op Winter is het nog wachten tot november.

3. Hidden Huntress

Hidden Huntress door Danielle L. Jensen is nog een boek waar ik naar uitkijk. Het is het tweede boek in de Malediction Trilogy en in 2014 las ik het eerste boek uit die reeks, Stolen Songbird. Stolen Songbird gaat over Cécile die ontvoerd wordt door de trollen om met hun kroonprins te trouwens zodat de vloek die op Trollus ligt gebroken wordt. Ook al was het verhaal hier en daar voorspelbaar, ik genoot toch echt van dit boek. Het was lang geleden dat ik nog zo een portie fantasy pur sang had geproefd (heksen, trollen, koningen, geschaakte jongedames, intriges, magie,...) en ik kijk echt wel uit naar deel twee in deze trilogie.

Verschijnt: Juni 2015.

4. A Darker Shade of Magic

A Darker Shade of Magic is het nieuwe boek van V.E. Schwab en zoals ik al in mijn review van Vicious schreef: ik kijk enorm uit naar dit boek! Schwab neemt ons deze keer mee naar een fantasy setting waar er magiërs zijn die tussen verschillende dimensies kunnen reizen en het speelt zich af in die verschillende versies van London. Zo is er Grey London, waar er geen magie is, White London, waar iedereen vecht voor magie en is er Red London, waar de hoofdpersonage de ambassadeur van is. Ooit was er ook een Black London, maar daar spreekt niemand nog over. Klinkt alleszins behoorlijk intrigerend, vind ik en mag ik ook nog even wijzen op de cover? Zo een mooie cover, alleen al daarom wil ik dit boek!

Verschijnt: beschikbaar vanaf 24 februari 2015.

5. Carry On

In 2014 las ik ook Fangirl van Rainbow Rowell, een boek dat ik heel graag gelezen heb, vooral (en ik weet dat niet iedereen hier zo over denkt) omwille van de fanfic stukjes over Simon Snow in het boek. Toen ik hoorde dat Rowell ook effectief een boek zou schrijven over Simon Snow en het fantasy universum waar Cath uit Fangirl zo een fan van is, kon ik dat alleen maar toejuichen. Het boek gaat Carry On heten.

Verschijnt: October 2015.

6. The Darkest Part of the Forest

Tot slot nog een boek waar er heel wat Booktubers naar uitkijken en waar ik ook wel heel nieuwsgierig naar geworden ben: The Darkest Part of the Forest van Holly Black. Een boek over een jongen, met horens op zijn hoofd, die in een glazen kist in het midden van het bos ligt en jarenlang niet wakker wordt. Tot hij op een dag wel wakker wordt en alles verandert. Het boek is blijkbaar op de donkere traditionele sprookjes gebaseerd (die zonder Disney sausje over) en gaat over feeën. Ik heb bijna nog nooit iets gelezen over feeën, dus dat lijkt mij ook wel eens leuk.

Verschijnt: The Darkest Part of the Forest is beschikbaar sinds 13 januari!

Zijn er boeken waar jullie naar uitkijken in 2015?

2 opmerkingen:

  1. Deel 3 van Miss Peregrine :), zou ergens in de zomer moeten uitkomen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jup, daar kijk ik ook wel naar uit eigenlijk, al moet ik nog steeds Hollow City eerst lezen. Soms stel ik boeken in reeksen een beetje uit om te lezen, anders zit ik gewoon veel te ongeduldig op het vervolg te wachten. :p

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.