zaterdag 6 juni 2015

Ahum..

Het is hier al een paar maand stil, dat heb je wellicht al gemerkt, zo als trouwe lezers. Dat had twee redenen: een schrijnend gebrek aan tijd en een (nieuwe/hernieuwde/nooit volledig weg-gegaane) blogcrisis. Dat laatste klinkt een beetje dramatisch, mmar zo ben ik ook wel.

Een dik jaar geleden besloot ik nog van mijn oude blog te verhuizen naar een nieuwe blog, in de hoop dat ik opnieuw zin zou krijgen om volop te bloggen en in de hoop dat ik zonder een back catalogue aan oude posts misschien kon uitvissen wat ik echt wou doen met mijn blog. Had ik geweten dat de volgende 18 maanden belachelijk druk, stressvol en frustrerend zouden zijn, was ik er wellicht niet aan begonnen. Constant schuldgevoel bovenop alle andere stress die school meebracht, was waarschijnlijk niet de beste basis om interessante blogposts op te schrijven.

Twee maand geleden besliste ik dat het genoeg was, dat schuldgevoel, dat per se nog iets willen bloggen terwijl ik eigenlijk sowieso al geen tijd had om voor mijzelf iets te doen. Ik besefte toen ook dat, neen, ik zou nooit mijn grafisch werk onder "plutomeisje" gaan publiceren. Daarvoor hing er te veel geschiedenis aan die naam en vond ik hem niet volwassen en tijdloos genoeg.

Wat ga ik dan nu wel doen? Ik heb een blog die stilligt en een betalende website die ik zelf host die volledig leeg staat (nuja, leeg...). Ik heb vooral geen tijd om een eigen website te programmeren, tot mijn grote spijt en ik heb verschrikkelijk veel schrijfkriebels. Ik ga dus weer gaan bloggen onder de naam Plutomeisje. Terug verhuizen. Sorry daarvoor. Maar ook: een blog die op een zelfgehoste wordpress draait, wat zoveel makkelijker is dan de manier waarop blogger werkt. Veel meer mogelijkheden om hem te lay-outen en te promoten. De mogelijkheid om mijn posts volledig te splitsen in een Nederlands en een Engelstalig gedeelte. En momenteel 91 concepten die staan te trappelen om afgewerkt worden.

// I decided to go back to my old blogging spot at plutomeisje.be

1 opmerking:

  1. Dat vind ik super nieuws want ik vond Plutomeisje eigenlijk stiekem beter klinken. Back to the old. I'm looking forward to it!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.